}

FILMTIPSET

Längesedan jag uppdaterade om filmtips.
Jag är ju väldigt intresserad av film, så idag kommer ett litet filmtips!

Har sett en hel del nya på sista tiden, men den bästa på länge heter "Gran Torino."
Media Markt hade utförsäljning av Blu-ray filmer, så den kostade bara 49:-! VÄRT!

Handling: Detta är Clint Eastwoods sista film som skådespelare, och den är från 2008.
Han spelar Walt Kowaldski, som är en grinig och ganska rasistisk amerikan som inte gillar sin familj eller sina grannar. Mycket kommer att förändras när en ung Hmongs tonåring tillsammans med sin kusin, en gängmedlem, försöker stjäla hans kära bil, en Gran Torino. Under filmens gång lär han känna Thao och hans familj, men mycket kommer förändras.

Bland det bästa med filmen är det varma sättet den är gjord på. Man hänger verkligen med, och jag fastnade för den och satt kvar ändå till det oväntade slutet. Allt fick en att tänka till lite.
Genom att bara läsa om den eller se Trailern fick jag inte nåt riktigt bra intryck. Men när jag väl sett den så fick jag en riktigt go känsla, såhär ska en stark film var. Det kändes väldigt genomtänkt, och det är skön humor. 
Jag tycker att alla ska se den, betyget är 5/5


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! En av pingvinerna i Madagaskar heter också Kowaldski! XD

2010-09-23 @ 20:15:19
URL: http://lifeofhannalouise.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Tänk på detta innan du skriver en kommentar...:
-Inga kränkande kommentarer.
-All reklam för era egna bloggar och svar, skriv dem i "Gästboken" istället!
-Alla bilder jag har tagit är tagna med Olympus E-420 eller Panasonic TZ-10
-Copyright på allt i bloggen, fråga först om du vill kopiera nåt


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-post adress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg eller hemsida? Skriv den gärna nedan:

Här skriver du din kommentar:

Trackback