}

BULGARIA DAY IIII / GAMLA HUVUDSTADEN

Denna dagen skulle vi åka till den gamla huvudstaden i Bulgarien. Staden låg 13 mil från Sliven. Och eftersom den låg en bra bit över havet var det lite dimmigt och regnigt. Men det var ändå coolt att ha sett den.

Först kollade vi på en gammal borg, och en kyrka som fanns där. Det kostade 30 kr att ta bilder där inne, men det visste jag inte först så jag lyckades få lite bilder... Gratis! :)
När vi hade kollat där gick vi till ett litet köpcenter, och på ett väldigt häftigt café. Mycket neonljus där. Som överallt annat i landet. Och drinkarna var lika goda överallt, och billiga. Även alkoholfria förstås, ;)







Bulgarerna gillade att leka med eld. :)






Mer bilder kommer...

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Tänk på detta innan du skriver en kommentar...:
-Inga kränkande kommentarer.
-All reklam för era egna bloggar och svar, skriv dem i "Gästboken" istället!
-Alla bilder jag har tagit är tagna med Olympus E-420 eller Panasonic TZ-10
-Copyright på allt i bloggen, fråga först om du vill kopiera nåt


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-post adress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg eller hemsida? Skriv den gärna nedan:

Här skriver du din kommentar:

Trackback