}

Lisebergstornet ska bli "ATMOSFEAR"


Höjdskräcken, släng dig i väggen! Nu ska Lisebergstornet byggas om till ett helt nytt fritt fall vid namn "Atmosfear"
och byggstarten är redan på Måndag. Den ska stå klar år 2011, så om man vill åka Lisebergstornet en sista gång får man passa på på Torsdag eller Fredag. Här kommer lite fakta om attraktionen...

Tornhöjd:
116 meter
Höjd över havet: 146 meter
Hastighet: 110 km/h
G kraft: 4 positiva G (mer är ej tillåtet!!)
Antal åkande per tur: 36
Åktid: ca 2 min

Förstå vad jag har längtat efter nåt sånt här, får nog bli ett Guldpass nästa år också... :) 

källa: mynewsdesk.com

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Tänk på detta innan du skriver en kommentar...:
-Inga kränkande kommentarer.
-All reklam för era egna bloggar och svar, skriv dem i "Gästboken" istället!
-Alla bilder jag har tagit är tagna med Olympus E-420 eller Panasonic TZ-10
-Copyright på allt i bloggen, fråga först om du vill kopiera nåt


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-post adress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg eller hemsida? Skriv den gärna nedan:

Här skriver du din kommentar:

Trackback