}

Hur man gör "Vitare Tänder" i Photoshop

Du behöver: Photoshop 6 eller senare...

1. Först markerar du runt tänderna. Gå sedan ni på Markera > Ludd och välj Radie på ludd: "3 pixlar".

Sedan går du in på Förbättra > Färg > Justera nyans/mättnad och drar mättnaden till ca -30...

Nu ska du bara gå in på Justera ljussättning > intensitet/kontrast och dra spakarna som på bilden nedan ungefär.



Ni som är rädda för tandläkare, här har ni lösningen! Fast det är nog bättre att sköta tänderna ändå...
Detta är roligt att kunna i alla fall, och man behöver ju inte göra tändera lika vita som på bilden. :)

Ha en fortsatt bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Johannes Ekberg

Man kan använda samma trick för att göra vampyrtänder, man använder det för att göra tänderna gula, sen använder man Smeta för att dra ut hörntänderna så de blir spetsiga, sen använder man pennan med ca 10-30% Opacity för att måla rött blod längst ned. På min BDB har jag en rätt snygg bild på Ingrid med den effekten.

2010-03-16 @ 21:38:37
URL: http://macaronicode.se/
Postat av: anonym

du är så duktig :o

2010-03-16 @ 22:06:18

Skriv gärna en kommentar:

Tänk på detta innan du skriver en kommentar...:
-Inga kränkande kommentarer.
-All reklam för era egna bloggar och svar, skriv dem i "Gästboken" istället!
-Alla bilder jag har tagit är tagna med Olympus E-420 eller Panasonic TZ-10
-Copyright på allt i bloggen, fråga först om du vill kopiera nåt


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-post adress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg eller hemsida? Skriv den gärna nedan:

Här skriver du din kommentar:

Trackback