}

Hovfjället med skolan

Hej, tänkte skriva om gårdagen nu. Jag hade inte precis tid att skriva då, jag åkte kl 5 och var hemma kl 22...

Väckarklockan ringde vid 4. Snacka om att jobbigt att gå upp, hade bara sovit ca 4 timmar... Men det jag kom upp iaf!
Jag och Hanna blev körda av Jim till skolan, där vi fick vänta ganska länge på bussen. Jag satt bredvid Alen på bussen resan dit var jätte kul. Men väldigt lång!
Ju närmare vi kom desto sämre väder blev det. Framme vid Hovfjället regande det och var totalt dimmigt... Detta kommer ju bara inte gå tänkte jag. Vi letade upp våra saker och klädde på oss skidorna mm!

Efter en stund slutade det regna, och snön var inte alls så blöt som jag trodde. Det gick riktigt bra att åka ändå!
Jag, Minna och Hanna letade upp en backe att åka i, en som vi trodde var blå! När kom lite längre ner såg vi att den var svart, och det fanns ju inte en chans med Hanna som aldrig åkt skidor. Knappt för mig heller...
Så efter en lång stund hittade vi en bättre backe Hanna kunde träna i. Hon blev riktigt bra faktiskt! :)

Senare åkte jag ner hela vägen på egen hand. Den enda liften upp var en sittlift, och jag hade ju aldrig åt i en sådan. Men det fanns inget annat o göra, så jag gick fram till den och satte mig. Jag var livrädd hela tiden, jag visste ju inte ens hur man skulle komma av saken! Men det gjorde jag som tur var, haha! :) 
-Sedan åkte jag och Minna åkte runt o provade lite backar också, tror vi åkte i alla. Hovfjället är faktiskt väldigt häftigt, fräcka backar o så. Problemet var att vi inte kunde se dem p.g.a dimman, så nästa gång villa jag ha sol!!

Kl 4 skulle vi vara tillbaks i bussen. Bussresan hem blev lite längtråkig, vi åkte i mer än 5 timmar.
När vi tillslut kom hem var jag trött, riktigt trött. Det riktigt skönt att komma hem o bara sova! :)
Hehe, brukar inte skriva så här mycket annars. Men nu vet ni mycket i alla fall...

//john

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Tänk på detta innan du skriver en kommentar...:
-Inga kränkande kommentarer.
-All reklam för era egna bloggar och svar, skriv dem i "Gästboken" istället!
-Alla bilder jag har tagit är tagna med Olympus E-420 eller Panasonic TZ-10
-Copyright på allt i bloggen, fråga först om du vill kopiera nåt


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-post adress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg eller hemsida? Skriv den gärna nedan:

Här skriver du din kommentar:

Trackback