}

DYHULT 8-13/07

Tänkte berätta om vad vi gjort på Dyhult. Så här kommer en sammanfattning av dagarna!

TORSDAG - I Torsdags var det regigt och ganska kallt. Vi packade bilen full med saker, och sedan åkte vi mot Småland. Vi gjorde ett stopp på en mack, där en han i kassan frågade om jag var fotointresserad. Jag fattade inte hur han kunde veta det, men han såg det på kameraväskan. Han frågade om jag var intresserad av att köpa ett objektiv av honom. Det verkade vara ett äldre objektiv, men han tog bara 300:- för det. Kul i alla fall! ;)
 När vi kommit fram bäddade vi sängarna och åt jordgubbar. Sedan spelade vi Uno, och jag fotade solnedgången.




FREDAG -
 Alla gick upp vid nio och jag o mamma bestämde oss för att ta en joggingrunda. Vi sprang upp på vägen, och in på en stig. När vi sprungit 2 km hade vi massa flugor och blinningar efter oss. Jag hade ingen tröja på mig, så jag viftade med armarna för att bli av med dem. Det hjälpte inte, hade ca 100 kryp i en ring runt mig sedan... Så jag stannade inte en enda gång, utan sprang non-stop hem igen. Det var riktigt jobbigt, men sedan sprack jag hela vägen till sjön och hoppade i, utan att stanna. Skönaste badet nånsin tror jag...
Lite senare åkte vi till Tiraholm, där vi köpte glass o tittade på Ålar. På vägen hem köpte vi chips o lite sånt till kvällen, och när vi var tillbaks åt vi lax och metade. Elias fick upp två abborar! :)





LÖRDAG -
Vi tog ett morgondopp som vanligt i det 21 grader varma vattnet, och sedan blev det en promanad med Elsa. Hon fick springa omkring i vattnet, och jag fick många fina bilder på henne. Sen gick vi bort till en kohage, och alla kor stirrade på Elsa, och hon stirrade tillbaka. De var helt still i 10 minuter, haha!
Och detta var den näst varmaste dagen, termometern gick upp till 33 grader i skuggan, helt galet...
Senare gick jag och Elias iväg o satte upp en massa tomburkar på vägen. Sedan sköt vi luftgevär, riktigt skoj. :)
Klockan 19 tog jag och Elias en kanottur för 5,e gången och sen såg alla på "Snuten i Hollywood". Jag och Elias hade väldigt svårt att sova sedan. Så fort jag hör en mygga i örat kan jag bara inte slockna, utan väntar på ett bra tillfälle att smälla den. Problemet är att det bara kommer fler och fler...!!


SÖNDAG - Idag blev var det dags för en ny utflykt. Vi åkte över sjön "Bolmen", och på andra sidan låg ett ställe där vi skulle äta. Vi tog alla en hamburgetallrik, och det var muumsigt. Sedan körde vi minigolf, pappa slog mig med en poäng! Elsa var det väl mest synd om i den tryckande värmen, 35 grader, stor & tjock päls, dessutom svart. Så jag ska inte klaga, men det var verkligen varmt! Men det är inget att klaga på egentligen, hehe... ;)
På kvällen laddade vi självklart upp inför finalen av fotbolls VM. Tur att Spanien vann måste jag säga! Efter matchen, ungefär vid halv 12, gick vi ut o badade. Rätt praktiskt att ha en sjö 10 meter från huset.





FLER BILDER LADDAS UPP EFTERHAND!


Kommentarer
Postat av: Hanna

De va 27 grader en dag i den sjön vi badade i. Fast vi hade inte kommit än då. Annars va det runt 23-24 grader varje dag. Superskönt!

2010-07-14 @ 13:14:10
URL: http://lifeofhannalouise.blogg.se/
Postat av: John

Aa, det var nog mycket varmare där vi var också, det fanns ingen termometer... :P

2010-07-14 @ 16:33:33
URL: http://johnfransson.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Tänk på detta innan du skriver en kommentar...:
-Inga kränkande kommentarer.
-All reklam för era egna bloggar och svar, skriv dem i "Gästboken" istället!
-Alla bilder jag har tagit är tagna med Olympus E-420 eller Panasonic TZ-10
-Copyright på allt i bloggen, fråga först om du vill kopiera nåt


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-post adress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg eller hemsida? Skriv den gärna nedan:

Här skriver du din kommentar:

Trackback