}

HDR bilder


Tänkte visa er vad HDR är förnåt. Har visat det innan, men det är säkert många som ej sett eller vet vad det är!
För ungefär ett årsedan hörde jag om ett program som hette Photomatix. Där kan man skapa HDR bilder, genom att lägga ihop flera bilder. T.ex en mörk bild, originalet och en ljusare bild på samma motiv.
Ska inte gå in på det idag, men det är väldigt bra att kunna. Kolla bara bilderna och se skillnaden!

HDR bild tagen i Stockholm. Jag gillar verkligen molnen!

Snacka om förbättring. Alla detaljer kommer med i samma bild...

Någon dag kan jag lägga upp mer detaljerat hur man gör en sånhär redigering. Om ni är nyfikna... :)
Det du behöver är framförallt en systemkamera i varje fall, och ladda ner Photomatix.
//john

Kommentarer
Postat av: Melinda

Ja, gör en guide! :)

2010-04-30 @ 15:18:09
URL: http://meellee.blogg.se/
Postat av: alexandra

Håller med, gör en guide! :)

2010-07-14 @ 22:15:01
URL: http://alexandrasord.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Tänk på detta innan du skriver en kommentar...:
-Inga kränkande kommentarer.
-All reklam för era egna bloggar och svar, skriv dem i "Gästboken" istället!
-Alla bilder jag har tagit är tagna med Olympus E-420 eller Panasonic TZ-10
-Copyright på allt i bloggen, fråga först om du vill kopiera nåt


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-post adress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg eller hemsida? Skriv den gärna nedan:

Här skriver du din kommentar:

Trackback